Uudised ja teated

« Tagasi

AVALDA ARVAMUST: Kas Võrust Tallinna bussi või rongiga?

Linnakodanikud on tundnud huvi, kuidas oleks võimalik Võrust rongiga Tallinna pääseda. Selleks puhuks oleme teemat kaardistanud ning teeme väikese ülevaate hetkel olemasolevatest võimalustest.
Ühendus pealinnaga on igale linnale oluline teema. Hetkel on Võrust võimalik bussiga otse Tallinna saada kaheksal korral päevas. Lisaks on võimalik veel kümnel korral Tartus Tallinna bussile ümberistuda. Ehk siis alates kella 4:45-st hommikul kuni 19-ni õhtul saab Võrust bussiga pealinna 18 juhul. Jutuks on tulnud ka Võrust Põlva rongijaama tellimisvedu, mis tagaks hommikul kell 6:43 Põlva – Tartu – Tallinn rongile jõudmise ja õhtul 18:07 vastavalt tagasisõidu Võrru. Sellisel juhul oleks start Võrust hiljemalt kell 6, vahepeatused näiteks Väimelas ja võimalusel veel paar peatust enne Põlvat. Rong jõuab Tallinnasse 9:36. Põlva – Tartu – Tallinn pilet maksab 13,10 eurot, millele lisanduks Võru – Põlva tellimisveo hind ca 1 euro ja ühtlasi ka kaks ümberistumist, Põlvas ja Tartus. Kokkuvõttes jõuaks ca 14 euro eest 3 tunni ja 40 minutiga pealinna.
Paljuski oleneb logistilise lahenduse valik sihtkohast, kuhu Tallinnas soovitakse minna. Kui vanalinna, siis tundub valik rongi kasuks loomulik, kuna Balti jaam asub Raekoja platsi vahetus läheduses.
Kell 7:15 Võru bussijaamast väljuv täismugavusi pakkuv ekspressbuss jõuab Tallinnasse 3 tunni ja 45 minutiga. Erinevalt rongist pakub osa bussifrmasid lisamugavusi multimeedia näol. Teisisõnu istud Võrust peale, paned ekraanil filmi mängima ja 1,5 filmi pärast oledki Tallinnas. Lisamugavuse annavad ka peenematel bussidel kõrvuti asetsevate istmete vahe suurendamise võimalus ja seljatoe reguleerimine mugavamasse asendisse, kui on plaanis pisut tukastada. Samuti on bussis WC kasutamise võimalus ja mõnel juhul ka tasuta kuum jook. Aega kulub ilma ümberistumiseta 3 tundi ja 45 minutit, pileti hind on 14 eurot (eakatele üle 60 a 8,40 eurot). Nii bussis kui ka rongis on reisijal teel olles võimalik (töö)asjade ajamiseks kasutada tasuta Wi-Fi ühendust.
Seoses 4. trammiliini pikendamisega Tallinna lennujaamani on bussiga reisijatel võimalik osade bussiliinide puhul juba lennujaamas maha tulla ja trammile ümber istuda, mis omakorda suurendab bussitranspordi mugavust pealinna väisates.
Kõige odavamad bussipiletid Tallinna maksavad 10, üle 60-aastastele 8 eurot. Madalamad hinnad on tingitud vähempopulaarsetest kellaaegadest ja lisamugavuste puudumisest, võrreldes mõne teise teenusepakkujaga.

Millal on võimalik sõita Võrust Tallinna rongiga?

Kuni 2002. aastani oli võimalik Võrust läbi Koidula sõita Tallinna ka rongiga. Kunagine Peterburi – Riia liin, mis sisaldas Koidula – Valga vahelist rongiühendust, ei tasunud enam ennast ära mitmel põhjusel. Välja võib tuua Riia sadama kasutamise huvi kadumise Venemaa transiidis ja pingestunud poliitilise olukorra regioonis. 2002. aastal, enne Koidula – Valga liini sulgemist, oli keskmine reisijate arv rongis 10 inimest. Selliste numbritega ilma kaubaveo toeta ei tasu pidamist ükski raudtee, teab
rääkida Kagu ühistranspordikeskuse logistik Rein Rusch.
„Raudteeinfrastruktuuri tehniline seisukord Valga – Võru – Koidula liinil on väga kehv ja vajaks
enne liini avamist suuri investeeringuid," selgitab MKM-i teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter. „Reisijateveo taastamine eeldab peatuskohtade ümberehitamist ja raudteeinfrastruktuuri tehnilise seisundi viimist vastavusse kehtestatud nõuetega," märgib Tatter.
Tatteri sõnul ei näe ministeerium piiratud riigieelarveliste ressursside ja ebapiisava sõidunõudluse tingimustes järgmise viie aasta plaanis võimalust rongiliikluse taastamiseks Valga – Võru – Koidula raudteeliinil. Vastavasisuline otsus on ka valitsuskabinetis tehtud, et põhirõhk finantseeringust suunatakse käigusoleva taristu hooldamisele, et tagada maksimaalsed sõidukiirused tihedas kasutuses olevatel liinidel, näiteks Tartu – Tallinn suunal. Isegi, kui Võrust oleks võimalik rongiga Tallinna saada, tähendaks see kahte ümberistumist – Koidulas ja Tartus –, mis teeks kogu teekonna pikkuseks tublisti üle 4 tunni.

Palume teie arvamusi võimalike bussi- ja rongiliikluse lahenduste osas. Selleks vastake hiljemalt 29. märtsil küsimustikule, mis asub siin: https://goo.gl/forms/w83d3iStYrrjP9yY2

Toomas Sarapuu,
abilinnapea


Uudiste arhiiv

Uudiste arhiiv on grupeeritud aastate kaupa.

2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024